Seminari de cloenda del Pràcticum del grau d’Informació i Documentació

El passat 17 de gener, va tenir lloc a la Facultat el seminari de cloenda del Pràcticum de primer semestre del grau d’Informació i Documentació. Aquest seminari es planteja com una aproximació a l’exercici de la professió a partir de la trobada entre estudiants que acaben de realitzar el Pràcticum i tutors de centres que durant el semestre han acollit alumnes d’aquest grau. L’objectiu és crear un espai de debat a on exposar i compartir idees, coneixements i aprenentatges tant dels professionals en exercici que tenen una trajectòria ja consolidada com els estudiants que es titularan aviat i hauran d’incorporar-se al món laboral.

Com a tutores de centre es va comptar amb la coordinadora del Departament de Documentació i Investigació de l’Institut d’Estudis Fotogràfics de Catalunya (IEFC), Laia Foix, i la directora del Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques de l’Institut del Teatre, Anna Valls. Van exposar la seva visió des de la doble perspectiva del seu lloc de treball actual i del coneixement que els dona la seva àmplia trajectòria, tot remarcant aquelles actituds, habilitats i coneixements que els semblaven essencials per a l’exercici de la professió.

Al seu torn, els alumnes Laia Lapeyra —que ha fet l’estada de pràctiques al Servei de Bibliobusos de la Xarxa de Biblioteques de la Diputació de Barcelona, en concret al Bibliobús Puigdon que fa el seu recorregut per la comarca d’Osona—, i Marc López —que l’ha feta a la Biblioteca (knowledge & information center) de l’escola de negocis EADA—, van explicar la seva experiència i van destacar el que les pràctiques els han aportat, tant pel que fa a la seva formació com a la seva orientació professional.