• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Seminari de l’Aula Jordi Rubió i Balaguer: «Recerca i innovació en biblioteques i unitats d’informació» (2 de març)

març 2, 2016 @ 16:00 - 17:00

La innovació i la recerca interessa a les biblioteques i a les unitats d’informació, perquè els permet millorar els serveis que tenen en funcionament. Aquestes activitats de recerca i innovació són molt variades i poden centrar-se en l’estudi dels usos i de les necessitats dels usuaris, en el desenvolupament de solucions tecnològiques aplicades a recursos documentals i a serveis, o en la creació de nous programes de difusió o formació.

La innovació i la recerca en biblioteques i unitats d’informació amb col·laboració del professorat interessa a la nostra Facultat en general, però molt especialment si l’entenem com un instrument fonamental per assegurar la qualitat de la docència i el seu vincle amb la realitat. Per altra banda, els projectes de recerca i innovació en biblioteques es poden vincular amb els treballs finals de grau i de màster o amb les tesis doctorals i són una oportunitat perquè els estudiants i els seus tutors facin una immersió en les necessitats reals.

L’objectiu de la taula rodona d’aquest Seminari és reunir diversos professionals implicats en la recerca i la innovació per tal que ens expliquin la seva experiència i ens indiquin quins espais i quins àmbits són els més adequats per fer recerca i innovar.

Programa

• Presentació del llibre CBUC 2004-2013: els últims deu anys d’activitats i de presència pública. A càrrec de Miquel Puig, director general del CSUC.
  • Taula rodona: Recerca i innovació en biblioteques i unitats d’informació

Modera: Cristóbal Urbano, professor de la Facultat de BiD

Ponents:

Lluís Anglada, director de Biblioteques, Informació i Documentació del CSUC

Assumpta Bailac, gerent de Biblioteques de Barcelona

Eugènia Serra, directora de la Biblioteca de Catalunya

Míriam Sort, cap del Servei d’Anàlisi i Difusió Jurídica de la Generalitat de Catalunya

Dia i hora: dimecres, 2 de març de 2016, a les 17 h

Lloc: Facultat de Biblioteconomia i Documentació, c. Melcior de Palau 140, espai 210 (Aula Jordi Rubió i Balaguer)

Entrada lliure. Us preguem que prèviament confirmeu la vostra assistència a: mercegarciab@ub.edu

Materials del seminari: guia de lectura R+I en biblioteques i unitats d’informació: activant els recursos del futur (versió en pdf)

Mostra els detalls