Sessions del Passaport a la professió per a alumnes GIDD i Infocom

El passat dimecres 15 de desembre de 2021, en el marc del Passaport a la professió, es van oferir a la FIMA diverses sessions de formació complementària als alumnes de 1r i 2n curs del grau de Gestió d’Informació i Documentació Digital i del doble grau Infocom.

D’una banda i en col·laboració amb el programa d’actuació del PAT es van oferir dues sessions. La primera, vinculada a l’assignatura Tècniques de comunicació, va ser conduïda per Anna Lluch, orientadora del SAE i responsable del programa Passaport a la professió, amb el suport de la professora de l’assignatura Anna Rubió. A la sessió es va parlar de com fer un bon currículum professional al llarg dels estudis, alhora que es va explicar quina informació calia oferir en un currículum i com organitzar-la. La segona sessió, la va fer Èlia Romaní, bibliotecària del CRAI-Biblioteca de la FIMA, d’acord amb Amadeu Pons, professor de l’assignatura Fonts d’informació a la qual estava vinculada l’activitat. Èlia va parlar als estudiants dels principals recursos i fonts d’informació especialitzats en l’àmbit de la informació i la documentació disponibles al CRAI UB, i en va mostrar el seu funcionament i utilitat.

D’altra banda, i lligat amb continguts de l’assignatura Biblioteques, Arxius i Centres de Documentació, de 1r de GIDD i InfoCom, es va celebrar la jornada Community manager: professionals i xarxes socials (properament estarà disponible la gravació al canal de Youtube de la FIMA). En aquesta sessió, Sara Guasteví, documentalista de l’Espai de Documentació i Recerca del Museu de la Música, responsable de les xarxes socials del Museu i professora de la FIMA, va oferit una panoràmica de la feina que duu a terme en la gestió i la cura de la informació a les xarxes socials en què el Museu participa. A la segona part, Laura Miró i Ros Oliva, membres del grup de treball de xarxes socials del CRAI UB, van explicar com s’ha treballat aquest tema al CRAI des dels inicis fins a l’actualitat, indicant les pautes que segueixen i, com abans havia fet la Sara, qüestions importants a considerar en aquest tipus de feina i mostrant exemples dels resultats de la seva feina a les xarxes.