• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Taula rodona Personatges i personalitats LGBTI+ als mitjans (18 de maig)

maig 18, 2021 @ 9:00 - 10:00

Amb motiu del Dia Internacional contra la LGBTIfòbia, el pròxim 18 de maig de 2021 tindrà lloc la taula rodona #VisibilitatLGBTI: Personatges i Personalitats LGBTI+ als mitjans de comunicació, organizada pel projecte GENDIMS (Gender Perspective in Information and Media Studies). Es tracta d’un projecte que compta amb finançament del REDICE-20 i del Centre de Recerca en Informació, Comunicació i Cultura (CRICC) de la FIMA.

El GENDIMS neix de la necessitat d’incorporar la perspectiva de gènere i LGBTI+ a la docència dels graus de la FIMA i ho fa a través d’un projecte de recerca-acció-participativa. Es tracta d’una metodologia que permet realitzar una recerca col·laborativa que afavoreix la reflexió crítica i que, sobretot, promou la transformació social a les nostres aules.

La Jornada es podrà seguir en directe a través del canal de YouTube de la FIMA. A causa de les mesures de prevenció per la covid-19, presencialment únicament podrà participar-hi l’estudiantat de l’assignatura Estètica i audiovisuals, a la sala d’actes.

Comptarem amb la participació de professores i professors d’altres universitats catalanes, com Fernanda Pires (UAB) i Rafael Ventura (Tecnocampus-UPF), que ens explicaran recerques que han portat a terme al voltant de la representació de personatges LGBTI+ als mitjans i la recepció per part de l’audiència d’aquestes representacions.

També comptarem amb la participació d’estudiants de la FIMA, que ens presentaran diferents projectes d’assignatures i TFG que incorporen l’anàlisi o representació de personatges LGBTI+ a la ficció. Comptarem amb Noemi Bogya, estudiant de segon curs de Comunicació Audiovisual, i amb Núria Tolosa, estudiant d’últim curs de CAV.

Es tracta d’una taula rodona que pretén promoure la reflexió i incentivar la incorporació i anàlisi dels personatges i personalitats LGBTI+ als mitjans de comunicació.

Mostra els detalls

Data: