Activitats

Taula rodona sobre l’avaluació de la recerca a Espanya

El passat 22 de juliol de 2021 va tenir lloc la taula rodona «El cambio en la evaluación científica a debate», sobre nous models d’avaluació de la investigació, que va ser emesa pel canal YouTube de la Facultat, i en la qual hi van participar responsables d’agències d’avaluació, d’universitats i també experts en bibliometria i polítiques públiques de recerca.  La taula rodona –que va ser moderada pel professor de la FIMA Ernest Abadal– sorgeix arran de la carta «Por un cambio radical en la evaluación de la investigación en España» publicada a la revista Profesional de la Información i signada per Emilio Delgado, Ismael Ràfols i Ernest Abadal.

Els ponents de la taula rodona –Victoria Ley (Agencia Estatal de Investigación), Pastora Martínez (UOC), Sebastián Chávez de Diego (Agencia Andaluza del Conocimiento), Javier Llorens (CNEAI), Isidro Aguillo (CSIC), Jordi Molas-Gallart (INGENIO), Gonzalo León (Universidad Politécnica de Madrid)–  van exposar la seva valoració sobre la necessitat d’un canvi en els sistemes d’avaluació de la ciència a Espanya (tots hi van coincidir) i també van presentar algunes propostes concretes.

En aquests moments hi ha un notable interès internacional per modificar el model d’avaluació de la ciència, deixant de banda el factor d’impacte (Països Baixos, European Research Council, etc.) i també en el context estatal, en el qual s’estan duent a terme processos de reflexió i la incorporació de canvis en diverses agències (AEI, CNEAI, Aneca, AQU, etc.).

La sessió va comptar amb la presència de més de 250 assistents que van ser molt actius amb preguntes i comentaris en el xat. Per altra banda, la gravació ja es pot consultar al canal YouTube de la Facultat.