De re linguae

VI Viquimarató d’Informació i Comunicació 2020

El passat 4 de novembre de 2020 es va celebrar la VI Viquimarató de la FIMA organitzada per la biblioteca de la Facultat, amb la col·laboració de la Comissió de Dinamització Lingüística. A diferència d’altres ocasions, enguany es va fer de manera virtual, via Collaborate. El seu objectiu era fer créixer el nombre d’articles de la Viquipèdia en llengua catalana relatius als ensenyaments que s’imparteixen a la Facultat i millorar la qualitat dels ja existents.

L’activitat va començar amb una sessió de formació a càrrec de Francesc Fort, membre d’Amical Wikimedia, qui va explicar el funcionament de Viquipèdia tot partint de la creació d’un article. A mesura que anava avançant, els 47 participants podien anar preguntant dubtes pel xat. Així que va acabar la sessió de formació, tothom es va posar per feina a modificar articles proposats per l’organització de l’activitat o crear-ne de nous. Els podreu trobar aquí: Viquimarató d’Informació i Comunicació 2020.

La formació en Viquipèdia va quedar enregistrada i es troba al canal de Youtube del CRAI Biblioteca d’Informació i Mitjans Audiovisuals.