Activitats

Visita a la Biblioteca Font de la Mina

El passat 15 de març de 2023, els alumnes de les assignatures Màrqueting, Preparació al Pràcticum i Serveis a usuaris amb necessitats especials de 3r curs del grau en Gestió d’Informació i Documentació Digital, van visitar la Biblioteca Font de la Mina de Sant Adrià de Besòs.

Montse Espuga, la directora de la biblioteca, va proposar una visita immersiva tant del centre com del seu entorn per fer entendre als estudiants la importància de conèixer la realitat dels usuaris als quals ha de donar servei la biblioteca.

Una part de l’explicació va tenir lloc en una sala que pretenia recrear l’interior d’un pis per tal d’aconseguir que els participants del club de lectura que hi té lloc habitualment s’hi sentissin més a gust.

El personal de la biblioteca també va poder explicar algunes de les activitats que duen a terme habitualment, com el Bibliopati, per fomentar la lectura entre els alumnes de secundària del barri, donat que tenen un nivell lector molt baix i a les llars no hi ha llibres (utilitzen un carret de supermercat personalitzat per dur un parell de diaris esportius i lectures senzilles i força il·lustrades); o els serveis personalitzats de reserves de novetats per als usuaris habituals, entre altres.

Després de visitar les instal·lacions i conèixer de primera mà molts dels projectes en què està implicada la biblioteca, Montse Espuga va acompanyar-nos a fer un tomb pel barri.