Professió

Vols col·laborar amb la Filmoteca transcrivint cartelleres de cinema?

La Filmoteca de Catalunya ens convida a participar en la transcripció de cartelleres cinematogràfiques de començament del segle XX —1902-1930—, a través de la iniciativa Transcriu-me!!

Un miler de cartelleres procedents de cinemes de Manresa, Barcelona i altres ciutats catalanes han estat digitalitzades i es troben a la plataforma Memòria Digital de Catalunya. Les cartelleres eren l’element publicitari cinematogràfic més important de l'època i contenen informació molt valuosa sobre la programació cinematogràfica a les sales catalanes d’inicis del segle XX.

La iniciativa Transcriu-me!! és una proposta de col·laboració adreçada als investigadors i als ciutadans que pretén millorar l’accés als fons documentals digitalitzats gràcies a la complicitat entre les institucions i la societat. Transcriu-me!! permetrà que les transcripcions acabades s’incorporin periòdicament a les digitalitzacions de les cartelleres i, d'aquesta manera, els documents es podran cercar per qualsevol paraula del text.

La Filmoteca de Catalunya s’ha proposat el repte de completar la transcripció en un període de sis mesos. Encoratgem els estudiants, i molt especialment els estudiants de CAV, a participar en aquest magnífic projecte col·laboratiu!