Professorat

Xerrada de Lluís Agustí a l’Aula Joaquim Molas

El professor Lluís Agustí va participar el passat 1 de juny a la VI Conferència de l’Aula Joaquim Molas. La Conferència és una iniciativa conjunta de la Biblioteca Museu Víctor Balaguer i tres universitats: Universitat de Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona i Universitat Oberta de Catalunya.

Enguany l’Aula portava per títol: «Llegir on som?», i reflexionava sobre les relacions entre l’evolució dels hàbits lectors i els canvis tecnològics i socials. La xerrada de Lluís Agustí obria la sessió i tenia per títol: «Una activitat antinatural: la lectura».

Agustí defensa que: «Llegir no és un instint, no és un mecanisme natural, no naixem lectors i aprendre’n no és gens fàcil… La lectura de la literatura servirà per trencar els límits naturals de l’ésser humà, aquells límits als quals es veu sotmès per la seva consciència de finitud. La lectura ha servit i servirà per alliberar l’ésser humà de la seva dimensió temporal, de la seva dimensió espacial i, també, del seu propi jo».