Vés al contingut

Adolescents curant la seva imatge digital a Instagram

Márquez, Israel; Lanzeni, Debora; Masanet, Maria-José (2022). “Teenagers as curators: digitally mediated curation of the self on Instagram”. Journal of youth studies, 31 March. https://doi.org/10.1080/13676261.2022.2053670.

La investigadora del CRICC, Maria-José Masanet, conjuntament amb l’investigador de la Universidad Complutense de Madrid Israel Márquez i la investigadora de la Monash University Débora Lanzeni publiquen un article a la revista Journal of youth studies.

Aquest article se centra en les troballes del projecte de recerca Transmedia Literacy, dut a terme a vuit països d’Europa, Amèrica Llatina i Austràlia entre 2015 i 2018. A través d’un enfocament etnogràfic que combinava diferents mètodes de recerca com qüestionaris, tallers creatius, entrevistes, diaris i observació de la comunitat en línia, es van explorar les pràctiques mediàtiques dels adolescents i els seus processos d’aprenentatge. En aquest article, concretament, els autors se centren en la manera com els adolescents construeixen la seva identitat digital a Instagram. Aquesta xarxa social és molt popular entre els joves, i la pràctica de fer, editar, seleccionar i compartir fotos i vídeos a través d’ella forma part de la vida quotidiana i de les interaccions en línia dels adolescents. A l’article, els autors argumenten que aquest procés de curació de continguts que realitzen els adolescents a Instagram abasta diversos aspectes que són fonamentals per a la creació d’una persona digital a Instagram, inclosa la creació de contingut, la validació mitjançant “M’agrada” i “Seguidors” i l’automatització sociotècnica. Aquesta curació pot comportar, en determinats perfils, un ús professionalitzat de la plataforma, de manera que el “jo” es converteix en objecte de màrqueting i promoció amb finalitats professionals i empresarials.

CRICC CRICC

Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals