Seminari de l’Aula Jordi Rubió i Balaguer: “Repositoris: orígens i horitzons”

Data: 10 de novembre, de 12 h a 13.30 h

Lloc: Retransmissió en línia via Canal de YouTube de la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals.

Inscripció: Activitat de lliure accés.

L’Aula Jordi Rubió i Balaguer organitza per a aquest curs acadèmic 2021-22 un cicle de tres seminaris dedicats als repositoris institucionals, instruments que després de més de vint anys d’existència, s’han consolidat com un component fonamental quasi qualsevol biblioteca i ara pot ser un moment adequat per debatre i reflexionar sobre les necessitats a les quals responen, la seva posició actual i els reptes que haurien de satisfer.

Aquest primer seminari, en concret, se centrarà en l’origen dels repositoris, la seva expansió i evolució.

Programa:

• Presentació / Miquel Térmens, degà de la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals.
  • Presentació del cicle i pinzellades històriques sobre el context en què van néixer els repositoris institucionals / Lluís Anglada, Director de Ciència Oberta del CSUC.
  • Els repositoris institucionals: una perspectiva nord-americana / Michele Mennielli, Senior Global Strategist at LYRASIS.
  • Els consorcis de nova generació i el seu rol en l’ecosistema europeu de comunicació científica / Eloy Rodrigues, President del Consell Executiu de COAR (Confederation of Open Access Repositories).

Les intervencions seran en la llengua dels títols de cada una d’elles, tal com consten el programa.

CRICC CRICC

Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals