Vés al contingut

Aprenentatge emocional i de valors a la formació universitària: el grau de Comunicació Audiovisual de la Universitat de Barcelona

Franganillo , J., Sánchez , L., García Asensio , M. Ángeles, & Marquès , A. (2021). Aprendizaje emocional y de valores en la formación universitaria, aplicado al grado de Comunicación Audiovisual de la Universidad de Barcelona. Revista Latina De Comunicación Social, (79), 151-173. https://doi.org/10.4185/RLCS-2021-1493

En aquest article es fa una aproximació a l’aprenentatge de servei (ApS) des de la psicologia positiva, com a model d’aprenentatge que articula la formació emocional i de valors en l’àmbit de la Comunicació Audiovisual. També es descriu l’experiència del Grup d’innovació docent “Comunicació i Mitjans Audiovisuals” (In-COMAV), consolidat el 2016 i format per un equip multidisciplinari que desenvolupa la seva tasca al grau de Comunicació Audiovisual de la Universitat de Barcelona.

A més a més es presenten, en el marc de l’experiència del grup, els criteris de viabilitat establerts per a l’acceptació de projectes de col·laboració, factors crítics d’èxit i els resultats que la iniciativa ha tingut sobre l’alumnat, el professorat, la institució i la societat. Finalment, s’assenyala els reptes i les limitacions que cal superar per garantir la viabilitat i l’eficàcia dels projectes ApS en l’ensenyament superior.

CRICC CRICC

Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals