Vés al contingut

Canals de distribució de llibres de dret en el món atlàntic hispànic a principis de l’edat moderna

Rueda Ramírez, Pedro. (2021). “Law Books in the Hispanic Atlantic World: Spaces, Agents and the Consumption of Texts in the Early Modern Period”. Rechtsgeschichte – Legal History, 29, p. 100-113. Diponible a <http://dx.doi.org/10.12946/rg29/100-113>.

Aquest article analitza els canals de distribució de llibres de dret en el món atlàntic hispà, els agents que van participar en la circulació de llibres i els destinataris de les consignacions de llibres. L’objectiu és identificar la infraestructura que sustentava el transport de llibres des d’Europa als territoris americans de la Corona espanyola.

A més, s’ha realitzat una anàlisi dels espais de distribució i les característiques del subministrament que proporciona una visió general dels mecanismes que van operar en el mercat de llibres de dret a principis de l’edat moderna.

Com a resultat, ha estat possible identificar instàncies de biblioteques jurídiques pertanyents a funcionaris de la Corona i eclesiàstics, així com enviaments lliurats a llibreters, estudiants i titulars d’oficines civils o eclesiàstiques.

També ha estat possible demostrar la presència de textos pragmàtics destinats a diverses audiències i rastrejar enviaments lligats a funcionaris judicials i notaris, que necessitaven compendis de les lleis i normes en vigor en les possessions espanyoles d’ultramar.

CRICC CRICC

Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals