Vés al contingut

Comunicación visual de la información: qué y cómo podemos narrar con datos

Pérez-Montoro, Mario (2022). Comunicación visual de la información. Qué y cómo podemos narrar con datos. Río de Janeiro: IBICT-UNESCO. ISBN 978-65-89167-63-1. Disponible a <http://hdl.handle.net/2445/183791>

Una part important del treball diari consisteix en la cerca, obtenció i refinat d’un conjunt de dades que ens permeti narrar una història. Però les dades no parlen per si soles. Necessiten ser visualitzades per a mostrar una anàlisi derivada i permetre que aflorin els patrons que tanquen. Per a realitzar una bona visualització és necessari conèixer els principis lògics i perceptius que garanteixen la seva eficiència comunicativa.

En aquest treball s’introduiràn de manera pràctica tots aquests principis que ens permetran dissenyar i utilitzar aquest útil instrument de representació de dades en els nostres productes comunicacionals. Concretament, presentarem els conceptes i principis bàsics que sustenten la Visualització de la Informació i conèixer els fonaments perceptius bàsics de la visualització. També oferirem una base metodològica per a seleccionar la millor visualització amb gràfiques per a cada tipus de contingut informatiu. I, finalment, aprendrem a dur a terme un correcte disseny visual de gràfiques d’acord amb els principis cognitius i ètics que les regulen.

Sumari:

1. Conceptes bàsics