“Coneixem als investigadors visitants Lorenzo Sergi i Juliana Gulka”

El dimecres 18 de maig, a Els Dimecres del CRICC, vam rebre als investigadors visitants Lorenzo Sergi i Juliana Gulka, de la Università di Catania (UniCa) i de la Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC), respectivament.

Lorenzo Sergi va començar l’acte presentant el seu projecte “La història de la província sarda de l’Ordre de Predicadors entre els segles XIX i XX”, que forma part d’una línia d’investigació de l’Universitat de Caligari. La investigació de Lorenzo Sergi gira entorn l’estudi dels Dominics, un Orde mendicant d’estructura jeràrquica, així com l’anàlisis de la seva presència a la Sardenya. Entre l’any 1700 i 1800 van tancar-se moltes comunitats dominiques, i al segle XX la Província va unir-se a altres convents toscans en la nova Província de Sant Marcos i Sardenya. El tancament de convents va determinar una pèrdua de documentació, i la restant va ser centralitzada a la ciutat de Caligari. Així i tot, la ciutat va patir un bombardeig durant la Segona Guerra Mundial que va repercutir sobre el material arxivístic. La investigació de Sergi actualment s’ubica a Espanya per diferents motius: del 1340 al 1630, quan les principals fundacions de monestirs van tenir lloc, els convents de Sardenya formaven part de la província eclesiàstica d’Aragó. Així doncs, Espanya pot tenir informació rellevant sobre la història de Sardenya.

A continuació Juliana Gulka va presentar la seva tesis, encara en procés, que té com a objectiu principal presentar l’escenari brasiler dels editors científics de revistes d’Educació a partir de la seva trajectòria, perfil, formació i actuació en l’àmbit de la comunicació científica brasilera d’aquesta àrea. La metodologia emprada és de tipus qualitativa i compta amb tres fases; la primera, realització d’enquestes a editors de revistes científiques d’educació brasileres, la segona, entrevistes a persones seleccionades de l’enquesta i per últim, l’anàlisi de contingut. Per acabar, va presentar el pla de treball que desenvoluparà des del maig d’aquest any fins al 2023, en el qual té previst elaborar l’anàlisis de dades, l’escriptura de la tesi i la seva sustentació.

El proper 15 de juny a Els Dimecres del CRICC: “la transferència amb la Fundació Bosch i Gimpera”, amb Salvador Mena, de 15:30 a 17:30 h a la Sala de Juntes de la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals.

Us hi esperem!

CRICC CRICC