Vés al contingut

“Coneixem els nous recercaires del CRICC”

El dimecres 27 d’abril, al programa d’actes Els Dimecres del CRICC, vam rebre la visita de les tres noves incorporacions del centre: els investigadors Adrien Faure, Carlos Lopezosa i José Miguel Tomassena. En aquesta sessió ens van poder compartir les seves trajectòries, projectes i interessos dins del CRICC.

Adrien Faure, professor i doctor en música, tecnologies del so i societat i actual professor a la facultat, va obrir l’acte parlant sobre la seva tesi doctoral “Models Sonors i Preferències Musicals en l’Adolescència. Un estudi en l’àrea urbana de Barcelona“. A través de l’anàlisi dels productors musicals com a intermediari entre músic i consumidor, Adrien estudia quin paper prenen les masses. A través de les seves primeres investigacions, s’adreça també a altres camps d’estudi com ara la psicologia social, musicologia, educació, màrqueting, audiovisuals…

A continuació, Carlos Lopezosa, doctor en Ciències de la Informació i actualment investigador visitant sota el programa Margarita Salas, va començar la seva presentació parlant de “SEO, periodisme i comunicació: conceptes, eines i processos per optimitzar la visibilitat web dels mitjans digitals“, la seva tesi. Posteriorment, va explicar els eixos d’algunes de les seves investigacions: SEO, VSO, Google Discover, i algunes de les temàtiques que tracta: visibilitat de mitjans digitals, revistes acadèmiques, drets humans, ús d’eines d’auditoria, etc., tot dins del marc de metodologies qualitatives.

José Miguel Tomassena, periodista, professor, escriptor, doctorat en Comunicació i actual investigador visitant a través del programa Margarita Salas, tanca la sessió parlant de la seva tesi amb metodologia etnogràfica “Els BookTubers en espanyol: entre la cultura participativa i el comerç de la connectivitat“. Els seus interessos d’investigació s’adrecen a la migració de lector a altres plataformes com ara TikTok, creadors de contingut, comerç de connectivitat i plataformització de la cultura. Paral·lelament, ens ha mostrat un dels seus projectes d’educació mediàtica a Barcelona anomenat BARRI media lab.

CRICC CRICC

Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals