Vés al contingut

Crear un espai (digital) per a i amb els joves

Codisseny inspirat en les arts de tecnologia cívica per a polítiques de salut mental juvenil

Nou article en accés obert a la revista Convergence: the international journal of research into new media technologies. Publicació com a segon autor d’Enric Senabre Hidalgo (investigador Ramón y Cajal a la FIMA).

Resum

La participació pública, sigui digital o presencial, sol ser majoritàriament adultocèntrica i capacitista, i sovint universalitza l’experiència de participació d’un grup demogràfic reduït (blancs, gent gran i de classe mitjana). A Mindset Revolution combinem mètodes artístics i creatius amb tecnologia cívica per codissenyar espais participatius amb un grup divers de joves, on debatre i influir en les polítiques de salut mental.

L’article examina l’element digital del projecte, en què els joves, amb el suport d’un equip d’acadèmics i dissenyadors digitals, van utilitzar la plataforma de tecnologia cívica Decidim per interactuar amb els seus companys i amb els responsables polítics. Aquest treball de codisseny va ajudar a orientar els canvis de la plataforma cap a una participació més accessible i sensible als marges que pugui donar un millor suport a la participació activa de grups tradicionalment exclosos.

Els joves van avaluar la seva pròpia participació i impacte social, posant en qüestió els supòsits sobre la participació juvenil. La flexibilitat que ofereix la plataforma digital va ser crucial per mantenir el compromís. Tanmateix, encara que sovint se’ls qualifica de nadius digitals, els joves amb qui vam treballar perceben la participació digital com un element facilitador, però no com un element central del seu treball en favor del canvi social.

El treball de seguiment de la plataforma l’està convertint en un espai de supervisió col·lectiva, amb oportunitats de diàleg obert entre els joves, la comunitat i els responsables polítics per identificar i superar els obstacles a l’aplicació de les propostes dels joves.

Bussu, Sonia; Senabre Hidalgo, Enric; Schulbaum, Olivier; Eve, Zarah (2024). Make (digital) space for and with the young: arts-inspired co-design of civic tech for youth mental health policies. Convergence, Jul 23, 2024. https://doi.org/10.1177/13548565241264001

CRICC CRICC

Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals