Vés al contingut

Curació de continguts i periodisme: revisió sistematizada exploratòria i visió experta

Lopezosa, C., Guallar, J., Codina, L., & Pérez-Montoro, M. (2023). Curación de contenido y periodismo: revisión sistematizada exploratoria y visión experta. Revista Mediterránea De Comunicación, 14(1), 205–223. https://doi.org/10.14198/MEDCOM.22810

Aquest treball recull una revisió sistematitzada, en forma de scoping review, sobre curació de continguts i periodisme. Per això, en primer lloc, s’analitza la producció científica sobre el procés de curació de continguts en mitjans de comunicació amb l’objectiu de conèixer l’impacte acadèmic d’aquests estudis, identificar les seves característiques i determinar la seva evolució acadèmica. En segon lloc, s’analitza el banc de documents resultant per conèixer les temàtiques i tipus d’estudis realitzats. I, en tercer lloc, es realitzen entrevistes semiestructurades als investigadors resultants de la scoping review. Els resultats confirmen que 2020 va ser l’any amb més publicacions acadèmiques en aquesta àrea. Pel que fa al contingut de les investigacions destaquen els estudis sobre curació de continguts i nous formats periodístics, curació en xarxes socials i eines online, curació algorítmica i curació de continguts i desinformació, entre d’altres. Finalment, les dades obtingudes de les 13 entrevistes permeten, d’una banda, ampliar els coneixements sobre la definició de curació de continguts en periodisme i la seva aplicació en l’empresa periodística actual i futura i, d’altra banda, conèixer exemples de referència sobre curació de continguts en el sector periodístic.

CRICC CRICC

Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals