Vés al contingut

Villarroya, Anna; Boté-Vericad, Juan-José. «The gender and LGBTQ perspectives in library and information science: a case study at the University of Barcelona». Library & information science research, vol. 45, issue 2 (April 2023). https://doi.org/10.1016/j.lisr.2023.101238.

Nova publicació d’Anna Villarroya i Juan-José Boté-Vericad, directora i investigador del CRICC: «The gender and LGBTQ perspectives in library and information science: a case study at the University of Barcelona».

A partir de dades empíriques recollides per al projecte GENDIMS, l’article ofereix un diagnòstic de com el professorat i l’alumnat perceben i valoren la incorporació de les perspectives de gènere i LGTBIQ+ al grau en Gestió d’Informació i Documentació Digital de la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals (FIMA). Mitjançant un enfocament multimètode, combinant grups focals i diaris dins el marc de la investigació-acció participativa, aquesta recerca proporciona una primera aproximació als coneixements, avantatges i reptes que suposa la integració de les perspectives de gènere i LGTBIQ+ en la pràctica docent del professorat d’informació i documentació digital.

Les conclusions de la investigació posen de manifest, d’una banda, que el professorat posa més èmfasi en qüestions com la falta de formació i reconeixement institucional, i que la perspectiva LGTBIQ+ segueix generant molts dubtes, distància i incomoditat, especialment entre el professorat més consolidat. D’altra banda, mentre el col·lectiu d’estudiants demana més educació i formació sobre les perspectives de gènere i LGTBIQ+ per afrontar el seu futur professional i personal, la reflexió sobre aquestes perspectives ha ajudat una part del professorat a replantejar les seves pràctiques docents. La investigació també evidencia l’oportunitat d’aplicar projectes d’investigació-acció-participativa en unir la reflexió i l’acció col·lectiva, així com els avantatges de combinar diferents mètodes qualitatius.

Si voleu saber-ne més, podeu consultar l’article sencer aquí: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0740818823000142

CRICC CRICC

Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals