Recursos educatius oberts a les biblioteques acadèmiques

Impacte i aplicació de la Recomanació de la UNESCO sobre recursos educatius oberts a les biblioteques acadèmiques: Estudi de cas de SPARC Europa

Aquest treball analitza el paper de les biblioteques en el desenvolupament dels Recursos Educatius Oberts (REO) i, més concretament, l’impacte i nivell d’implementació de la Recomanació REO de la UNESCO (2019) a les biblioteques d’Educació Superior.

Aquest estudi, resultat d’un treball conjunt entre un projecte nacional de R+D i SPARC Europa, es basa en una enquesta en línia, difosa entre la Xarxa Europea de Bibliotecaris d’Educació Oberta (ENOEL) i utilitza una metodologia de recerca descriptiva.

Els resultats posen de relleu les accions d’implementació que estan duent a terme les biblioteques universitàries (n = 136) en cadascuna de les cinc àrees d’acció de la Recomanació de la UNESCO. Hem trobat que les principals contribucions s’estan realitzant en les àrees de desenvolupament de capacitats i polítiques d’Educació Oberta, però que encara queda molta feina per fer en termes de promoció de la inclusió i la sostenibilitat dels REO.

Així doncs, la plena aplicació de la recomanació de la UNESCO requereix un major compromís per part dels bibliotecaris en accions conjuntes emprengudes a través de xarxes i projectes internacionals, així com un major compromís institucional i la creació d’aliances interdepartamentals.

Santos-Hermosa G. (2024). Impact and implementation of UNESCO’s Recommendation on Open Educational Resources in academic libraries: SPARC Europe Case Study. Research in Learning Technology, 32. https://doi.org/10.25304/rlt.v32.3183

CRICC CRICC

Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals