Vés al contingut

La transferència social del coneixement a través del vídeo: l’aprenentatge servei en Comunicació Audiovisual

Franganillo, Jorge; Sánchez, Lydia; García Asensio, M.ª Ángeles; Marquès, Anna (2023). «La transferencia social del conocimiento a través del vídeo: el aprendizaje servicio en Comunicación Audiovisual». En: Clemente, Jorge; Semova, Dimitrina J. (eds.). El impacto social de la universidad en la transferencia de conocimiento. Salamanca: Comunicación Social. (Observatorio ATIC; 6) https://doi.org/10.52495/c1.emcs.14.p102

L’Asociación Española de Universidades con Titulaciones de Información y Comunicación (ATIC) acaba de publicar el sisè volum de la col·lecció «Observatorio ATIC». El nou llibre, que porta per títol El impacto social de la universidad en la transferencia de conocimiento, és el resultat de la col·laboració entre investigadors de diverses facultats de Comunicació d’Espanya que, agrupades a ATIC, dediquen els seus esforços a organitzar i promoure la formació universitària dels professionals de la comunicació.

El volum tracta d’enllumenar, des de diferents punts de vista i actuacions, les iniciatives que des de les facultats espanyoles de l’àmbit de la Comunicació s’estan duent a terme per retornar a la societat una part del que demana a la universitat: la transferència del coneixement generat a les aules, els laboratoris, les càtedres, els projectes de recerca i en totes les iniciatives que sorgeixen cada dia des de la universitat mateixa.

Per part de la Universitat de Barcelona, Jorge Franganillo, Lydia Sánchez, M. Ángeles García Asensio i Anna Marquès aprofundeixen en l’estudi de la transferència de coneixement a través de la creació audiovisual i exploren els efectes de l’aprenentatge servei (ApS) en estudiants de Comunicació Audiovisual.

La seva contribució, titulada «La transferencia social del conocimiento a través del vídeo: el aprendizaje servicio en Comunicación Audiovisual» descriu l’experiència que el Grup d’Innovació Docent en Comunicació i Mitjans Audiovisuals (In-COMAV) desenvolupa des del 2016 al grau en Comunicació Audiovisual. En el marc d’aquesta experiència, el capítol presenta el marc estratègic de la responsabilitat social, els criteris de viabilitat establerts per a l’acceptació de projectes de col·laboració, la metodologia de desenvolupament i els resultats formatius que la iniciativa ApS ha tingut sobre l’alumnat.

CRICC CRICC

Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals