Estrena del documental «Aulas de arena»

El passat 24 de maig, es va estrenar el documental Aulas de Arena a Sant Adrià de Besòs, a la Sala d’actes EEBE de la UPC al Campus Diagonal Besòs. Aquest documental ha estat realitzat com a Treball final de grau per un grup d’alumnes del grau de Comunicació Audiovisual i del doble grau d’Informacio i Documentació i Comunicació Audiovisual Infocom de la Universitat de Barcelona, en col·laboració amb l’Arxiu històric del Camp de la Bota i de la Mina.

Els estudiants Uri Hosta (direcció i guió), Alba Medina (producció i film researcher), Miriam Nassin (producció), Lara Bautista (disseny gràfic i web) i Laura Gomá (edició), tutoritzats pels professors Daniel Jariod, Muntsa Tarrés, Miquel Térmens i Sandra Rius, han treballat en equip amb l’objectiu de contribuir amb el seu projecte a la recuperació de part de la memòria històrica d’aquesta zona de Barcelona.

Aulas de Arena dona veu als docents que en els anys 60 van desenvolupar la seva tasca pedagògica en el Camp de la Bota. El documental es nodreix de material inèdit d’arxiu i d’entrevistes realitzades als mestres, i es complementa amb una pàgina web, encara no visible, que dona suport a tot el projecte.

La projecció va anar seguida d’una taula rodona amb la presència dels protagonistes del documental, del director de l’Arxiu, Josep Maria Monferrer, i dels autors del documental.

Podeu seguir també el projecte a la seva pàgina a Instagram Aulas de Arena.

Presentació del documental