Acte de cloenda del curs en Ciència Oberta

El passat 27 d’octubre de 2022 va tenir lloc l’acte de cloenda del curs superior Ciència Oberta: Promoció, Suport i Avaluació de la Universitat de Barcelona, a l’aula Jordi Rubió i Balaguer de la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals.

L’acte va ser inaugurat pel rector de la Universitat de Barcelona, Joan Guàrdia, qui va dedicar unes paraules de benvinguda al públic. Tot seguit, va intervenir Mercè Crosas, secretària de Govern Obert de la Generalitat, amb la conferència «Més enllà de les dades obertes: col·laboració amb objectes de recerca», que va tractar sobre els fluxos de recerca avançats que acceleren el descobriment científic, com aplicar els principis FAIR als objectes de recerca i com protegir –amb la màxima obertura– aquelles dades més sensibles.

A continuació es va generar un debat amb l’alumnat del curs i la resta d’assistents, moderat pel Lluís Anglada, director de l’Àrea de Ciència Oberta del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC). El tancament de l’acte va anar a càrrec de Gema Santos-Hermosa, codirectora del curs, qui va compartir un resum de la jornada i unes paraules d’agraïment.

La culminació de la cloenda va ser al jardí de la Facultat, amb un càtering i copa de cava per a tots els assistents!

Podeu consultar el programa sencer i també veure el vídeo de l’acte al canal YouTube de la FIMA.