Un pòster de Ràdio FIMA, premiat al congrés CIDUI

El Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI) ha reconegut l’excel·lència de les comunicacions presentades en el seu recent esdeveniment. Aquesta destacada cerimònia de premis va basar la seva valoració en diversos criteris, incloent-hi la qualitat formal de les presentacions, el nivell d’innovació i recerca aplicada a la pràctica, així com la qualitat del contingut.

Una de les comunicacions que ha rebut aquesta distinció ha sigut: «Ràdio FIMA: desenvolupament de les competències professionalitzadores de l’alumnat mitjançant la creació del canal de pòdcast de la Facultat». Aquesta comunicació ha sigut presentada pel professor Adrien Faure-Carvallo, membre de la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals (FIMA) de la Universitat de Barcelona, i ha sigut realitzada pel grup d’innovació docent consolidat en Comunicació i Mitjans Audiovisuals (In‑COMAV).

En resum, el contingut de la comunicació gira entorn de les oportunitats que ofereixen les noves tecnologies i les modalitats pedagògiques contemporànies per ampliar l’aprenentatge més enllà de les aules acadèmiques. El projecte presentat ha tingut com a objectiu establir un canal de pòdcasts propi de la Facultat per a la difusió del treball de l’alumnat i el professorat, involucrant els dos graus que s’ofereixen a la FIMA. Aquesta iniciativa combina la creació de recursos educatius oberts (OER) i l’aprenentatge basat en projectes (ABP) amb l’objectiu de millorar les competències dels estudiants i enfortir el sentit de comunitat dins de la Facultat. Aquest reconeixement per part del CIDUI destaca la importància de les estratègies innovadores en l’educació superior i la contribució de la nostra Facultat al desenvolupament de professionals capacitats i compromesos.