Professorat

Participació de Marina Salse en la DCMI Conference de 2023 a Daegu (Corea del Sud)

Marina Salse va presentar el passat 8 de novembre la comunicació «Library and Information Science students and DCMI Metadata Terms: do they understand the resource?» a la conferència internacional anual de la Dublin Core Metadata Initiative (DCMI) que es va celebrar a Daegu (Corea del Sud).

La comunicació, signada també pels professors de la FIMA Andreu Sulé i Cristóbal Urbano, se centrava a analitzar la facilitat de comprensió i aprenentatge d’aquest esquema de metadades entre els estudiants de la FIMA. Cal recordar que aquest esquema és fonamental com a estàndard de metadades d’intercanvi i s’utilitza en una gran majoria dels repositoris digitals que existeixen en l’actualitat. Per tant, és imprescindible que l’organització disposi de recursos que siguin senzills d’entendre i facilitin un correcte aprenentatge de l’estàndard als alumnes d’Informació i Documentació que en seran futurs implementadors.

L’estudi va ser dut a terme a partir d’una enquesta feta als alumnes de les assignatures de Representació de la informació: metadades i de Repositoris i biblioteques digitals i va revelar algunes mancances (dificultat de comprensió de determinades seccions de l’estàndard, manca de connexió entre recursos d’aprenentatge, ús exclusiu de l’anglès, etc.) que es van comunicar als responsables de la DCMI en el si de la seva conferència anual.