grup FIMA Bobcatsss 2024

Participació de la FIMA a BOBCATSSS 2024

La setmana del 22 al 25 de gener de 2024, s’ha celebrat a Coïmbra (Portugal) BOBCATSSS 2024, el congrés internacional adreçat a alumnat i professorat dels estudis en Gestió d’Informació i Documentació Digital d’arreu. Enguany han participat al congrés cinc estudiants del grau en GIDD i del doble grau Infocom i un professor de la FIMA.

La representació de la FIMA al BOBCATSSS 2024 ha presentat les següents comunicacions:

• «Enabling FAIR data principles in the era of big data: strategies, challenges, and implications» de l’estudiant Bernat Montaña Suñé.
  • «Optimizing candidate selection for media product recordings: a database design approach» de l’estudiant Kevin-Raúl Veliz-Bravo.
  • «Enhancing inclusivity: a comparative study of subject headings on gender and sexuality in national libraries» de les estudiants Abril Porcar Domingo i Tina Levillain Miralles.
  • «Cultivating information literacy through SDGs: a comprehensive Spotify song analysis» de l’estudiant Núria Pujol-Ventosa.
  • «Navigating the role of data curators in research data management: opportunities and obstacles in repository maintenance» del professor Juan-José Boté.

El treball de Bernat Montaña, sobre les implicacions del big data (dades massives) i els principis FAIR, ha guanyat el premi a la millor presentació al congrés; és el tercer any consecutiu que representants de la FIMA guanyen aquest premi.

Està oberta la convocatòria per al pròxim BOBCATSSS 2025, que tindrà lloc a Istanbul (Turquia) del 28 al 30 de gener de 2025. Els estudiants interessats poden contactar amb el professor Juan-José Boté. Animeu-vos-hi!