vicente villalba al congreso h
Professorat

Vicente Villalba, Lydia Sánchez i Jorge Franganillo participen al Congreso H

Els professors Vicente Villalba, Lydia Sánchez i Jorge Franganillo han assistit a la 4a edició del Congreso H (Congreso de Comunicación, Medios Audiovisuales y Análisis), en la modalitat presencial, a Puerto del Carmen (Lanzarote), dels dies 21 a 24 de febrer.

En el marc d’aquesta trobada, els professors Villalba i Sánchez han exposat la seva comunicació «Perfiles de phubbing de estudiantes universitarios y su relación con factores sociodemográficos». En aquesta investigació, han analitzat la tendència a ignorar algú en una conversa per parar atenció al telèfon mòbil, que s’anomena phubbing, en una mostra d’estudiants de la Universitat de Barcelona. Han constatat que el 49 % dels estudiants fan phubbing, sense diferències significatives segons edat, gènere, àmbit d’estudi o any acadèmic. Han alertat sobre els riscos psicològics i socials d’aquesta conducta, i han apuntat estratègies de prevenció i intervenció per promoure la salut mental i el benestar dels estudiants.

Per la seva banda, el professor Franganillo, com a vicedirector d’una de les línies temàtiques del congrés, ha moderat una taula rodona sobre l’impacte de la intel·ligència artificial en la comunicació, en àmbits com ara el periodisme, la desinformació, el cinema, els videojocs i la violència sexual.

El congrés també ha comptat amb la col·laboració del professor Javier Guallar, membre del comitè científic del congrés, que la setmana passada va moderar, en l’edició virtual, una sessió sobre intel·ligència artificial, cinema, fotografia i premsa.