Urbano classe magistral
Professorat

Cristóbal Urbano al 10è Congrés de Biblioteques Universitàries a Xile

Entre el 9 i l’11 d’abril de 2024 va tenir lloc a Santiago de Xile el «10º Congreso de Bibliotecas Universitarias y Especializadas» i el «4th Artificial Intelligence and Libraries Symposium», organitzat per la Universidad de Chile i la International Federation of Library Associations and Institutions (IFLA). A l’esdeveniment –al qual van assistir més de 300 persones presencials i 500 via remota, i que va comptar amb la participació de ponents internacionals de 16 països– el professor Cristóbal Urbano de la FIMA va impartir la xerrada magistral titulada «Servicios de apoyo a la investigación y diversificación de los perfiles profesionales en la biblioteca universitaria», on va destacar el rol d’aquestes unitats d’informació com a «fàbriques de temps» i va remarcar la necessitat de tenir equips polivalents i perfils especialitzats per brindar suport als investigadors.

A més de l’esmentada conferència, va fer dos tallers d’analítica web sota el títol «Analítica web: medir, analizar…, ¡actuar!» adreçats a editors de revistes acadèmiques, amb l’objectiu de conèixer els múltiples avantatges que té l’estudi de les estadístiques de visites dels llocs web de les revistes científiques per a la gestió i millora contínua d’aquestes. La primera sessió va tenir lloc el dilluns 8 d’abril de forma exclusiva per a editors de publicacions pertanyents al Portal de Revistes Acadèmiques de la Universitat de Xile. La segona va tenir lloc dimecres 10, oberta a tots els assistents interessats al congrés, i va comptar amb participants d’Argentina, Colòmbia, Mèxic, Veneçuela i Xile.

Totes dues activitats van ser organitzades per la Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) de la Universidad de Chile, en el marc del seu 30è aniversari.