grups alumnes 3cat

Estudiants de GIDD i CAV visiten Televisió de Catalunya

Els estudiants de les assignatures de Preparació al Pràcticum, del grau en GIDD, i de Documentació audiovisual, del grau en CAV, van tenir l’oportunitat de visitar Televisió de Catalunya (3Cat) el passat dissabte 13 d’abril de 2024. Acompanyats pels professors Jorge Franganillo i Aurora Vall, aquesta visita es va dividir en dues parts.

A la primera part, la documentalista Mònica Bechini va oferir una xerrada sobre les tasques diàries dels professionals de la documentació audiovisual. Va presentar el modern sistema de gestió documental de 3Cat, anomenat Digition, i va realitzar cerques d’imatges per mostrar el seu potencial i per il·lustrar el cicle documental de les gravacions. També va destacar la importància d’observar els drets d’ús de les imatges, ja que no totes les imatges gravades o adquirides per 3Cat són propietat de la corporació. A més, els drets d’emissió caduquen, i hi ha imatges que, segons el context, no es poden reutilitzar lliurement (per exemple, si hi apareixen col·lectius vulnerables com ara menors o malalts). També va esmentar el dret a l’oblit, que permet a qualsevol persona revocar el seu consentiment d’aparèixer a la televisió.

A la segona part, Mònica Bechini, Montse Català i Joana Monreal van guiar els visitants per les instal·lacions de la cadena, des del Departament de Documentació fins a les sales de control, els platós, la vestiteca i la redacció. Aquí, els estudiants van veure el servei d’indexació, on es tracten les trameses d’agències de notícies (AFP, Reuters, EFE) i d’intercanvi (Forta), així com les gravacions pròpies i altres enviaments, com ara senyals institucionals. Aquest servei distribueix les imatges a la secció corresponent de la redacció i selecciona les trameses que tenen interès per formar part de l’arxiu, sigui pel fet noticiable o com a imatges de recurs.

Agraïm a l’equip de 3Cat que ens hagi acollit un any més!

alumnes fima a 3cat
tv3 sala de control