Activitats

Els investigadors visitants Douglas Farias Cordeiro i Cosimo Marco Scarcelli presenten les seves recerques al CRICC

El passat dijous 30 de maig de 2024, en el marc de les xerrades del CRICC, es van dur a terme dues presentacions d’investigadors visitants a la FIMA.

D’una banda, Douglas Farias Cordeiro, doctor en Informàtica i Matemàtica Computacional per la Universidade de São Paulo i actualment professor adjunt a la Universidade Federal de Goiás, Brasil, va oferir la xerrada titulada “El potencial de l’ús de la intel·ligència artificial a l’anàlisi de dades de mitjans digitals”.

El professor Cordeiro va oferir un panorama general de l’ús de la intel·ligència artificial des d’una perspectiva tècnica, aplicada a l’anàlisi de dades textuals procedents de xarxes socials, agregadors i portals de notícies. A través d’exemples pràctics, va demostrar com la intel·ligència artificial pot revolucionar l’anàlisi de dades digitals, subratllant-ne el potencial per interpretar grans volums d’informació i extreure’n coneixements valuosos.

Per la seva banda, Cosimo Marco Scarcelli, sociòleg en cultura i comunicació i professor de la Università di Padova, va presentar la seva recerca sobre pràctiques digitals, gènere i intimitat en el dia a dia dels adolescents.

La presentació del professor Scarcelli es va centrar principalment en la metodologia utilitzada en la seva recerca amb grups d’adolescents i la dificultat que això comporta. Va parlar sobre la investigació a través de grups de reflexió i entrevistes personals i es va obrir un debat sobre com aproximar-se als adolescents per recollir les seves opinions sobre sexualitat i diversitat mantenint la cura i evitant un biaix.

Cosimo Marco Scarcelli va presentar la seva recerca sobre pràctiques digitals, gènere i intimitat en el dia a dia dels adolescents