Campus - Professió

El Portal Jurídic de Catalunya implementa els resultats del TFG de l’alumna Natàlia Gorga Cortacans

En el procés de millorar l’accés dels ciutadans a la legislació vigent a Catalunya, el Portal Jurídic de Catalunya ha implementat el treball final de grau que amb el títol Projecte de Millora de la visibilitat del Portal Jurídic de Catalunya al web va presentar i defensar l’alumna del Grau d’Informació i Documentació Natàlia Gorga Cortacans, el curs 2018-2019. El treball va ser tutoritzat pel professor Miquel Centelles. El Portal Jurídic de Catalunya ofereix el dret vigent a Catalunya i un seguit de serveis d’informació amb la finalitat de facilitar l’accés i la consulta de la normativa actualitzada. L’accés de la societat (ciutadania, empreses, judicatura, administracions públiques, etc.) a les normes vigents és un dels principis bàsics de la transparència i la qualitat democràtica. La contribució de l’estudiant es focalitzava en dos aspectes: dissenyar una proposta del mapatge concret de les metadades d’Schema.org a la codificació de les pàgines XML Akoma Ntoso i ELI en què es publiquen els recursos legals al Portal Jurídic de Catalunya, a nivell conceptual, i realitzar una anàlisi i proposta del flux de treball per al procés de generació de les dades estructurades amb Schema.org en l’edició de les disposicions normatives.

Podeu consultar el treball a través de la secció “Projectes web semàntic” del propi Portal. Allà hi trobareu altres contribucions d’estudiants de la FIMA. El resultat del TFG de la Natàlia, el podeu gaudir accedint i consultant el propi Portal.