Professorat

Maite Comalat participa al congrés de bibliobusos

Els passats 18 a 20 d’octubre de 2024, va tenir lloc a Vic l’XI Congreso Nacional de Bibliotecas Móviles, organitzat per ACLEBIM (Asociación de Profesionales de Bibliotecas Móviles). Van ser tres jornades de trobada i debat sobre diversos aspectes del treball que duen a terme les biblioteques mòbils, que a Catalunya tenen força implantació.

La professora Maite Comalat va moderar la taula rodona «Bibliobusos per no deixar ningú enrere», que comptà amb la participació de representants d’ajuntaments, professionals i usuaris.

Així mateix, en el transcurs d’aquest congrés es van donar a conèixer els IX Premis ACLEBIM, que consisteix en el reconeixement de tres professionals per la seva trajectòria en favor dels bibliobusos. I ens plau celebrar que dues dels tres guardonats són exalumnes de la Facultat: Nati Moncasí Salvia, cap de la Central de Biblioteques de Lleida des de 1988, i Núria Ventura Bosch, que va ser cap de la xarxa de biblioteques públiques de la Diputació de Barcelona entre 1986 i 1995, i més tard, cap de Coordinació i Serveis Bibliotecaris de la mateixa corporació.