Activitats

Acte #VisibilitatLGBTI: Personatges i Personalitats LGBTI+ als mitjans de comunicació

Amb motiu del Dia Internacional contra la LGBTIfòbia, el passat 18 de maig de 2021 va tenir lloc la taula rodona #VisibilitatLGBTI: Personatges i Personalitats LGBTI+ als mitjans de comunicació, organitzada pel grup GENDIMS (Gender Perspective in Information and Media Studies), a la sala d’actes de la Facultat.

La taula es va centrar en la representació de personatges LGBTI+ a la ficció des de la recerca però, també, des de la creació audiovisual. Així, Rafael Ventura, professor i investigador a la Fundació Tecnocampus-Mataró, va centrar la seva presentació en la importància de la representació de les persones LGBTI+ a la pantalla per fomentar la inclusió, visibilitat, acceptació i construcció identitària per part de l’audiència.

En segon lloc va intervenir Núria Tolosa, estudiant de quart curs del grau de Comunicació Audiovisual a la FIMA. La Núria realitza el seu TFG de recerca sobre l’anàlisi de la representació de l’homosexualitat femenina al cinema i a la taula va explicar els motius per escollir aquesta temàtica de recerca i com orienta el seu treball.

Tot seguit va intervenir Fernanda Pires, professora lectora Serra Húnter a la Universitat Autònoma de Barcelona. La Fernanda va presentar la seva recerca «covisionant un petó lèsbic entre dues persones majors: revelant els eixos d’opressió» i va parlar de la representació d’aquest petó lèsbic a la ficció brasilera però, també, de la recepció per part de l’audiència a través de la pràctica del covisionat.

Per acabar, va intervenir Noemi Bogya, estudiant de segon curs del grau de Comunicació Audiovisual de la Facultat. La Noemi ens va parlar de la ideació i creació del guió del curtmetratge «Amor subjectiu», que ha realitzat amb companys i companyes dels estudis a l’assignatura de Guió. A la presentació, la Noemi va parlar del procés d’ideació, de la recerca d’inspiració estètica i narrativa, de les inquietuds de l’autora, etc.

La taula va ser moderada per la professora de la FIMA Margarida Carnicé que, en acabar les intervencions dels i de les ponents, va donar pas a les preguntes de l’audiència i al debat.