Activitat de Passaport a la professió sobre xarxes socials

El passat 12 de desembre, els estudiants de 1r curs dels graus d’Informació i Documentació i d’Infocom van participar en una activitat transversal que s’inscriu dins del Passaport a la professió. La novetat d’enguany és que l’organització ha estat fruit de la col·laboració entre les assignatures Cerca i ús d’informació, Introducció als sistemes d’informació i documentació, i Tècniques de comunicació.

L’activitat es va desenvolupar en dues parts. A la primera, Sara Guasteví —comunity manager y documentalista de l’Espai de Documentació i Recerca del Museu de la Música— va fer una xerrada sobre l’ús de les xarxes socials i altres eines 2.0 a les unitats d’informació. A la segona, dos grups d’alumnes van fer sengles presentacions sobre la recuperació de la informació que es pot trobar a les xarxes socials i sobre la importància de l’alfabetització mediàtica i informacional per afrontar fenòmens com la postveritat i les fake news.