Activitats de formació del projecte CODICIS

El projecte Erasmus+ CODICIS, en el qual participa la FIMA, ha iniciat la formació a distància del curs de formació de formadors en gestió i conservació d’arxius i biblioteques patrimonials, amb més de cinquanta alumnes de tres països (Mèxic, Perú i Bolívia) procedents de sis centres universitaris.

En aquesta formació en patrimoni bibliogràfic i documental participen els professors Amadeu Pons (Introducció a la documentació) i Jesús Gascón (Introducció a la catalogació), així com Concepción Rodríguez, Carina Rey i Lluís Agustí, que s’encarreguen del primer mòdul que s’està impartint en aquests moments. La formació continuarà en línia fins a final d’any.

A més, s’enviaran equips de professors de la nostra Facultat i de Catània (Sicília) per visitar els socis llatinoamericans i completar la formació amb sessions presencials als tres països. En aquesta fase ens ocuparem de formar els formadors que després s’encarregaran de formar els bibliotecaris i arxivers en cadascun dels sis centres universitaris llatinoamericans participants, en una formació en cascada que és un element clau de la sostenibilitat del projecte.