Concedits dos projectes de recerca I+D+i a professorat de la FIMA

Dos projectes de professorat de la FIMA han obtingut finançament recentment en la convocatòria de Projectes I+D+i 2021 de l’Agència Estatal de Recerca.

D’una banda, el projecte Parámetros y estrategias para incrementar la relevancia de los medios y la comunicación digital en la sociedad: curación, visualización y visibilidad (CUVICOM) està liderat pels professors de la FIMA Javier Guallar i Mari Vállez i ha obtingut un import de 105.270 euros i un becari de recerca FPI. Hi participen els investigadors de la FIMA Carlos Lopezosa, Mario Pérez-Montoro, Carina Rey, Gema Santos i Miquel Térmens, així com investigadors de les universitats UPF, URL, Alacant, Granada i d’Amèrica Llatina. L’objectiu principal d’aquest projecte és analitzar sistemàticament tres estratègies per incrementar la qualitat i la rellevància social del periodisme, els mitjans digitals i la comunicació digital: la curació de continguts, la visualització de dades i la visibilitat web, així com una línia de recerca transversal de monitorització de tendències i de sostenibilitat de les empreses mediàtiques.

D’altra banda, el projecte Ciencia abierta en España: la transición hacia un nuevo modelo de investigación, està liderat pel professor de la FIMA Ernest Abadal i la professora de la UOC Candela Ollé i ha obtingut un import total de 77.200 euros. Al projecte participen els membres de la FIMA Sabina Batlle, Jorge Franganillo, Josep Manel Rodríguez-Gairín, Gema Santos, Miquel Térmens i Anna Villarroya. El projecte té com a objectiu proposar mesures per planificar la transició cap a la ciència oberta centrades en cinc àmbits fonamentals (dades de recerca, nous models d’avaluació, recursos educatius en obert, ciència ciutadana i innovació social, i polítiques de ciència oberta) i dos més de transversals (un observatori d’iniciatives de ciència oberta i la perspectiva de gènere).