Crònica del festival Òptiks 2023

El passat 6 de febrer de 2023, l’alumnat i el professorat del grau en Comunicació Audiovisual i del doble grau Infocom de la FIMA van celebrar la segona edició del Festival Òptiks. Prèviament, havia tingut lloc una important feina per part de professorat i d’alumnes voluntaris, d’organització del festival.

La gala, de les 10 a les 13 hores, va ser conduïda per dos alumnes de la Facultat, Pablo Balboa i Marta Sans, que, entre rialles i aplaudiments, van donar pas a la mostra dels treballs seleccionats de primer a darrer curs del grau, incloent-hi treballs de final de grau. A l’inici de la gala, el degà de la FIMA Miquel Térmens va dedicar unes paraules a l’alumnat i les seves produccions.

A la primera categoria presentada, “No-ficció”, Mar González es va endur l’Òptiks pel seu documental “Rambal”. A continuació el premi de “Recerca” se’l va endur Albert Alier, amb el seu treball de final de grau “La hiperviolencia como provocación”. Abans de donar pas al descans, “Jimmy Fontana”, videoclip de Carles Bellart, Albert Muns, Júlia Albiol i Mar Giménez, va guanyar el premi de la categoria “Videoclip/Assaig”.

A la segona part de la gala es va lliurar el premi a “Interactius” a “Dado trucado”, de Mar Giménez, Helena Contreras i Mireia Camacho. A continuació, a la categoria “Àudio”, van guanyar Caterina Canales, Carmen Díez, Marina Francisco, Marta Sans i Cristina Sempere, amb “La cinquena paret”. Tot seguit va ser premiat el guió “Manda Huevos” escrit per Caterina Canales, Marta Coronado, Íngrid Ruano i Cristina Sempere. I per últim, el curt “Aula 305” de Lluís Barbet, Vera Hernández, Víctor Lasala, Ariadna Subirats, Pau Giralt, Jan Prat i Álvaro Muñoz, va ser premiat en la categoria “Ficció”.

Després de l’entrega de premis, la cantant i estudiant de la FIMA NUNISA va pujar a l’escenari amb la seva guitarra, per regalar-nos el plaer d’escoltar dues de les seves cançons. A més, es van visionar tots els treballs guanyadors, i una vegada acabada la gala, els assistents van gaudir d’un vermut amb DJ al pati de la Facultat.

Els alumnes i professors que han organitzat el festival ens manifesten que estan molt orgullosos del treball fet i del resultat, i esperen que l’esperit de l’Òptiks ens porti a pròximes edicions perquè els alumnes continuïn fent treballs tan bons i inspiradors.

Podeu veure la gala al canal de YouTube de la Facultat.