Defunció de Mercè Gasch Riudor, bibliotecària

El passat 31 d’octubre de 2019 va morir, a l’edat de 86 anys, Mercè Gasch Riudor. Havia nascut a Barcelona el 30 d’agost de 1933. Va estudiar a l’Escola de Bibliotecàries, on es titulà el 1955 amb una tesina final d’estudis titulada Contribución a la bibliografía mercedaria: obras impresas en Barcelona referentes a Ntra. Sra. de la Merced. Havia fet traduccions del francès de Jules Verne i d’Honoré de Balzac (publicades per l’editorial Mateu a primers dels seixanta). De febrer a novembre de 1965 va treballar a la Biblioteca Popular de Manresa. D’allà passà a la Biblioteca de Vilafranca del Penedès, i el 1966, a la Central de Populars, amb caràcter itinerant. Des del juliol d’aquest any fins el 1968, treballà a la Biblioteca Popular de Badalona. I del 1969 fins a l’abril de 1972, a la del Prat de Llobregat. En aquella data començà a treballar a la secció d’Estampes i Gravats de la Biblioteca de Catalunya, fins que a final de 1973 va passar a la Central de Biblioteques Populars, on s’hi estigué fins a la jubilació. Havia estat vocal de l’Asociación de Antiguas Alumnas de la Escuela de Bibliotecarias de Barcelona (1974-1975) i vocal de la primera junta de l’Associació de Bibliotecàries, precedent de l’actual Col·legi, sota la presidència de Rosa Ricart Ribera (1975-1977). Casualment, una cosina germana seva porta el mateix nom i cognoms. Aquesta havia estat directora de la Biblioteca Can Pedrals, de Granollers. Totes dues eren parentes de Carme Riudor i Carol, que va ser professora de l’Escola des de 1938 a 1978.