Activitats

El MNAC obre les portes als alumnes d’Informació i Documentació

El passat dilluns, 19 d’abril de 2021, els estudiants de l’assignatura Avaluació i qualitat, de tercer curs del grau d’Informació i Documentació de la FIMA, van assistir a la presentació de l’Arxiu i la Biblioteca Joaquim Folch i Torres, que formen part del Centre de Recerca i Coneixement (CREC) del Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC).

Van intervenir-hi Pilar Cuerva, cap del CREC i del Departament de Gestió Documental i Arxiu, i Sílvia Redondo, cap de la Biblioteca Joaquim Folch i Torres.

Les seves presentacions van tenir dues parts clarament diferenciades, responent al context en què es realitzaven (la preparació al Pràcticum que els alumnes de tercer hauran de realitzar el proper curs). En primer lloc, van explicar els seus currículums i van reflexionar sobre els valors i les competències que, des de la seva experiència, creuen que haurien de definir la nostra professió. En segon lloc, es van centrar en l’arxiu i la biblioteca: van fer una breu descripció de les col·leccions, els serveis, les activitats, els perfils dels usuaris i les seves necessitats, els projectes de digitalització en els quals estan immersos, etc. Finalment, van compartir els reptes de futur que es plantegen: obrir la Biblioteca i l’Arxiu a tota la ciutadania, fomentar el suport a la recerca tant del personal del MNAC com d’investigadors externs i finalitzar la implementació d’un sistema de gestió documental intern per a tota la institució, entre altres.

La presentació va servir per conèixer la diversitat de possibilitats professionals a l’entorn dels museus. Els alumnes del grau d’Informació i Documentació podran realitzar les pràctiques presencialment al MNAC el proper curs.