Professorat

Els professors Térmens i Rueda, a un seminari internacional a Guadalajara, Mèxic

Els professors de la FIMA Miquel Térmens i Pedro Rueda han viatjat a la Universidad Panamericana (Guadalajara, Mèxic) per participar en les activitats del projecte europeu CODICIS: Enfortiment de Capacitats per a la Recuperació i Conservació del Patrimoni Documental i Bibliogràfic a Llatinoamèrica, del 29 d’agost a l’1 de setembre de 2022.

Durant la seva estada han participat en el comitè directiu que s’encarrega del disseny i desenvolupament del projecte i també han participat en una trobada regional. El comitè ha estat clau per avançar en la gestió del Curs de Formació de Formadors en Gestió i Conservació d’Arxius i Biblioteques Patrimonials que coordina la Universitat de Barcelona amb la de Catània. En el seminari regional Jornadas de Patrimonio Documental y Bibliográfico: Fuentes y Técnicas de Investigación han participat amb ponències convidades els dos professors. El professor Térmens s’ha ocupat de «Digitalització d’arxius i documents» i el professor Rueda de «Fonts per als estudis patrimonials en biblioteques». Aquests seminaris s’organitzen en cadascuna de les sis universitats llatinoamericanes participants de Bolívia, Perú i Mèxic i s’aniran desenvolupant durant el curs 2022-2023.