• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Acte d’homenatge a Aurora Díaz Plaja (16 de maig)

maig 16 @ 17:30 - 21:00

El pròxim dijous 16 de maig de 2024 a les 19 hores, a la Biblioteca Nou Barris – Aurora Díaz Plaja, tindrà lloc un acte d’homenatge a la figura que recentment s’ha incorporat al nom d’aquesta biblioteca pública: Aurora Díaz Plaja (1913-2003), escriptora i bibliotecària. Impulsora del foment i de la màgia de la lectura a infants i joves, en vida rebé diversos reconeixements pel seu compromís, reflectit en les col·laboracions i obres que dugué a terme, inclosa l’organització del bibliobús durant la Guerra Civil. Avui en dia continua sent una referència per al món bibliotecari i la promoció de la lectura a Catalunya; el seu arxiu personal es troba dipositat a la FIMA.

En aquest acte d’homenatge hi participaran les bibliotecàries Teresa Mañà, exprofessora de la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals, Núria Ventura, excap de la Xarxa de Biblioteques de la Diputació, i Aurora Vall, professora de la FIMA, grans coneixedores de l’obra d’Aurora Díaz Plaja.

L’acte inclourà la projecció del vídeo «Aurora Díaz Plaja: llegir per fer llegir» de Raquel Garcia i Maria Escribano, exalumnes d’InfoCom de la FIMA, i una lectura de fragments de la seva obra a càrrec de Ruth Vilar, escriptora, directora teatral i membre de la companyia Cos de Lletra.

Aquí trobareu el programa d’actes complet de Biblioteques de Barcelona, així com altres mencions al blog de notícies i al web de la FIMA.

Mostra els detalls

Data: