Carregant Esdeveniments

« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

El programa Cronos del 33 celebra el desè aniversari a la Facultat (10 de novembre)

novembre 10, 2015 @ 10:30 - 11:30

El proper dimarts, 10 de novembre, a les 11.30 h, tindrà lloc a la sala d’actes la presentació del documental La volta al món de la senyoreta Stinnes, que anirà seguida de la taula rodona «Ús de l’arxiu en les produccions audiovisuals». Amb aquesta preestrena a la Facultat de BiD, el programa Cronos del 33 celebra el seu desè aniversari en antena.

La volta al món de la senyoreta Stinnes és la història de la gesta de Clärenore Stinnes, pilot de curses femenines i filla de l’industrial alemany Hugo Stinnes. Clärenore Stinnes, de 26 anys, es va proposar convertir-se en la primera persona a circumnavegar la terra en cotxe. Acompanyada del fotògraf suec Carl-Axel Söderström i d’un vehicle de suport amb dos mecànics, el 25 de maig de 1927 va començar l’aventura a bord d’un Adler Standard 6. El 24 de juny de 1929, després de dos anys i un mes de viatge i de 48.000 quilòmetres recorreguts, Stinnes i Söderström travessaven la meta del circuit AVUS de Berlín. Aquesta fascinant pel·lícula dirigida per Erica von Moeller està basada en les filmacions originals fetes per Söderström durant el viatge i en una acurada dramatització.

Programa de l’acte

11.30 – Benvinguda de Mònica Baró, vicedegana de la Facultat

11.35 – Presentació de Joan Marí, director del programa Cronos

11.40 – Emissió del documental La volta al món de la senyoreta Stinnes