• Aquest esdeveniment ja ha passat.

El «Sense ficció» a la Facultat: estrena del documental «17A: lliçons apreses?» sobre el terrorisme gihadista (19 de març)

març 19, 2018 @ 10:00 - 11:00

El proper dilluns, dia 19 de març, a les 11 h, tindrà lloc a la Facultat l’acte de presentació d’una iniciativa del programa Sense ficció de Televisió de Catalunya: una sessió especial dedicada al terrorisme gihadista i als atemptats de Barcelona i Cambrils del passat mes d’agost. L’acte comptarà amb la participació de David Bassa, cap d’informatius de TV3; els periodistes Montserrat Besses i Joan Carles Peris, i Lurdes Vidal, directora de l’Àrea Món Àrab i Mediterrani de l’Institut Europeu de la Mediterrània

Després de les paraules de benvinguda de la degana de la Facultat, Mònica Baró, tindrem l’oportunitat d’assistir a l’estrena de 17A: lliçons apreses?, un documental dirigit per Montserrat Besses i realitzat per Pere López, que vol analitzar a què responen el comportament i el modus operandi del que s’ha anomenat «cèl·lula de Ripoll», alhora que intenta respondre a algun dels interrogants que encara ens plantegem, com ara les connexions internacionals del grup o els contactes d’Abdelbaki es-Satty amb el Centre Nacional d’Intel·ligència. 17A: lliçons apreses? compta amb la participació d’experts en el món musulmà, en seguretat o en perfils criminals, i amb testimonis de persones que han conegut i tractat joves que han trencat amb el seu entorn familiar per entrar en l’òrbita de la radicalitat religiosa i violenta.

La nit temàtica de TV3 del proper dimarts, 20 de març, tindrà dues parts: la projecció del documental de Montserrat Besses i un col·loqui en directe —17A: deures pendents—, que serà conduït per ella mateixa i per Joan Carles Peris, i comptarà amb la presència de Lurdes Vidal, directora de l’Àrea de Món Àrab i Mediterrani del Món Àrab de l’Institut Europeu de la Mediterrània (IEMed.); Jordi Moreras, antropòleg i professor de la URV; Fatiha El Mouali, membre de la Plataforma Unitat contra el Feixisme i el Racisme (UCFR); Jofre Montoto, analista de temes de seguretat; Moussa  Bourekba, investigador del CIDOB, i Lluís Paradell, inspector del cos dels Mossos d’Esquadra.

Tres professors del grau de Comunicació Audiovisual, Ricard Belis, Josep Rovira i Muntsa Tarrés, formen part de l’equip del Sense ficció.

Mostra els detalls

Data: