• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Exposició «Sigues lingüísticament sostenible» a la Facultat (24-31 de maig)

maig 26, 2016 @ 9:00 - 10:00

Fins al 31 de maig, podeu visitar al passadís de la planta baixa del Campus de Sants la mostra «Sigues lingüísticament sostenible». Us expliquem la gènesi d’aquesta exposició: les Nacions Unides van proclamar el 2008 Any Internacional de les Llengües i els serveis lingüístics de les universitats catalanes (UAB, UB, UdG, UdL, UPC, UPF, URV i UVic) hi van col·laborar amb un decàleg que va elaborar el Grup d’Estudi de Llengües Amenaçades. En aquell moment, es van preparar una exposició, tríptics i vídeos. D’aquesta manera, les universitats catalanes contribuïen amb l’Any Internacional de les Llengües fent difusió entre la comunitat universitària de la importància que té la sostenibilitat de la diversitat lingüística. Ara, vuit anys després, s’han volgut recuperar l’exposició i fer-la circular de nou pels diversos recintes de la UB.

La mostra «Sigues lingüísticament sostenible» vol conscienciar la comunitat universitària sobre el respecte per totes les llengües, ja que es calcula que al món es parlen entre 4.000 i 6.000 llengües, de les quals, segons les estimacions més optimistes, el 50 % corren perill d’extingir-se en els propers cent anys i el 96 % són parlades per només el 4 % de la població mundial. Podeu consultar aquí el decàleg en diverses llengües i alguns dels vídeos que es van fer en aquella ocasió.

Mostra els detalls

Data: