Professorat

Gema Santos parla sobre els recursos educatius oberts dins la Setmana Internacional d’Educació Oberta

La professora Gema Santos ha presentat el seminari web «Recursos educatius oberts a la docència universitària», el 4 de març de 2021, dins els actes organitzats per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) per celebrar la Setmana Internacional d’Educació Oberta (Open Education Week, de l’1 al 5 de març de 2021).

La xerrada ha introduït els recursos i pràctiques educatives obertes, ha mostrat diverses fonts on localitzar aquests recursos (repositoris, plataformes de cursos i de llibres de text obert, MOOCs, cercadors de domini públic, bancs d’imatges, etc.) i, finalment, ha explicat com reutilitzar-los i crear-los. També s’ha fet cinc cèntims del Kit de REA, creat dins de REBIUN, i del recent estudi sobre els Recursos educatius oberts (OER) a les universitats espanyoles publicat a la revista EPI.

Al seminari web han assistit 120 persones (entre personal docent col·laborador, alumnat de doctorat i personal de biblioteques de la UAB i altres universitats catalanes) i ha tingut impacte al Twitter.