Professorat

Ha mort Amadeu Soberanas

El passat dilluns, 14 d'abril, va morir als 75 anys el professor Amadeu-Jesús Soberanas i Lleó, que havia impartit classes d’Història del llibre a l’antiga Escola de Bibliologia des de vers 1975 fins a principis dels anys vuitanta.

Amadeu Soberanas —nascut el 21 de maig de 1938 al Catllar (Tarragonès)— havia estat conservador de la Secció d’Arxiu de la Biblioteca de Catalunya (des del 1969) i de la Secció de Manuscrits i Reserva Impresa (des del 1971), on va substituir Pere Bohigas, també antic professor de l'Escola. A més, a la mort de Josep Maria Casacuberta, Soberanas es va fer càrrec de la direcció literària de l’Editorial Barcino (1985-2005), on dirigí les col·leccions Els nostres clàssics i Biblioteca verdagueriana i inicià la col·lecció Baró de Maldà (1994), dedicada a l’edició de texts d’interès històric.

La seva amplíssima producció científica se centra en l’edició crítica de textos clàssics catalans i europeus —per exemple, l'edició crítica de les Homilies d'Organyà (2001), en col·laboració amb Armand Puig i Andreu Rossinyol, o els Quaderns d’exorcismes de Jacint Verdaguer (2002), amb Joan Bada i Joan Santanach—, en la lexicografia, la història del llibre i la bibliografia.