La Facultat apadrina un llibre del fons de reserva de la biblioteca de la UB

La Facultat de Biblioteconomia i Documentació ha apadrinat un llibre del fons de reserva de la Biblioteca de la UB en el marc de la campanya Apadrina un document. Es tracta d’un manuscrit del segle XV, que conté una traducció al català de l'obra d'Anici Manli Torcuat Severí Boeci, De consolació.

Aquest és un dels 11 manuscrits conservats en català de l’obra de Boeci De consolatione. Dedicat a Jaume IV, fou copiat i revisat a mijan segle XV pel seu confessor dominicà Antoni Ginebreda. Escrit sobre paper, presenta epígrafs en vermell, inicials i calderons alternats en vermell i blau, lletres realçades en groc i caplletres afiligranades, i apareix mencionat al ms. 1947 corresponent al catàleg de llibres de la biblioteca del convent de Santa Caterina, dins l’apartat «Indice de los libros del quarto secreto por materias».

El llibre serà netejat, se li farà una nova enquadernació de pergamí i es reintegraran els buits provocats pels corcs. Podeu veure l'estat original del document i consultar-lo a:

Mitjans de comunicació com ara TV3 s'han fet ressó d'aquesta esdeveniment, i la vicedegana Mònica Baró va ser entrevistada a l'Informatiu migdia de TVE [17:35 – 19:10 min].