Professorat

La professora Maria Jose Masanet, entre les científiques més destacades de l’estat segons al rànquing del CSIC

La professora i investigadora de la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals Maria Jose Masanet, apareix al rànquing d’investigadores espanyoles i estrangeres en Espanya top 5600 que ha publicat aquest passat mes de juny el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC). Aquest rànquing inclou les investigadores més destacades de l’Estat a partir de la valoració de la productivitat científica, l’impacte dels articles publicats i el nombre de citacions rebudes.

La professora Maria Jose Masanet centra la seva recerca en l’àmbit de la comunicació social i, més específicament, en les interrelacions entre comunicació, educació, joventuts, sexualitats i gènere. De les seves recerques s’han desprès nombrosos articles a revistes d’alt impacte com New Media & Society, Learning, Media & Technology, Information, Communication & Society o Journal of Youth Studies, entre altres. A més, lidera diferents projectes sobre aquests mateixos àmbits. Actualment, és la investigadora principal del projecte Transmedia Gender & LGBTI+ Literacy,  juntament amb la també professora de la FIMA Maddalena Fedele, i del projecte Media Representations & Youth Street Groups (conveni amb el projecte ERC Transgang).

Cal destacar que de la UB figuren 218 investigadores al rànquing, fet que la fa ocupar la primera posició entre les universitats catalanes i la tercera entre les de l’Estat.