Professorat

Maria Jose Masanet guanya una beca Fulbright per realitzar un projecte de recerca a The New School a Nova York

La professora i investigadora de la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals, Maria Jose Masanet, guanya una beca del programa d’excel·lència Fulbright per realitzar una estada de recerca de quatre mesos al Culture and Media Studies Department de The New School University a NovaYork. Es tracta d’un centre referent i pioner en recerca i docència a nivell internacional. De fet, la New School va néixer amb la voluntat de ser un espai d’innovació i experimentació. El seu objectiu principal era esdevenir un laboratori d’experimentació que obrís la porta a noves maneres d’investigar, ensenyar i aprendre. Aquesta filosofia pot observar-se fàcilment als seus plans docents i projectes de recerca.

Maria Jose Masanet s’ha traslladat a Nova York aquest mateix juny i es reincorporarà a la FIMA a finals de setembre. Durant l’estada, portarà a terme el projecte «TRANSMEDIA SEXUAL EDUCATION. Young people learning about sexuality and love relationships informally in the media environment», en col·laboració amb la Dra. Kate Eichhorn, professora i investigadora a The New School University. A través d’una etnografia digital, les investigadores plantegen explorar i entendre com els i les joves aprenen i exploren les sexualitats i les relaciones amoroses de manera informal en entorns mediàtics.

La beca Fulbright que ha guanyat Maria Jose Masanet està vinculada a les beques José Castillejos del Ministerio de Universidades i suposen un reconeixement a la trajectòria de recerca. Aquesta estada esdevé una oportunitat per generar vincles de col·laboració per desenvolupar projectes i publicacions acadèmiques internacionals.