Campus

L’alumna Júlia Ruiz Quintana guanya el Premi Mila de Periodisme amb el documental «Anhels d’aixopluc»

El passat divendres 4 de març de 2022, el jurat del Premi Mila de Periodisme per a la Igualtat de Gènere a Lleida va fer públics els guanyadors de la 15a edició, en un acte que va tenir lloc a la seu del Col·legi de Periodistes de Catalunya a Lleida. L’alumna de CAV Júlia Ruiz Quintana (Júlia Riq) va ser guardonada en la categoria audiovisual amb el documental Anhels d’aixopluc. Aquest treball periodístic exposa la història de diverses dones que treballen com a guardes de refugi, un ofici socialment atribuït al gènere masculí. El lliurament del premi a les periodistes guanyadores tindrà lloc el dia 10 de març, a les 6 de la tarda, al Saló de Plens del Palau de la Paeria, dins del marc dels actes organitzats per l’Ajuntament de Lleida.

Anhels d’aixopluc és un retrat fílmic binominal que retrata dues guardes de refugi en el seu procés d’apoderament del refugi. Amb elles tracem camins i refugis. Elles ens expliquen què implica tenir cura d’un refugi de muntanya, tant físicament com simbòlicament. El refugi d’Amitges i el refugi Serra d’Ensija, obren les portes a les seves llars per dignificar les tasques que es duen a terme. De la mà de les seves guardes, Núria Garcia Quera i Ester Godina, ens endinsem als refugis i als records. Ser guarda és una professió meravellosa, però també té la seva cara oculta: solitud, discriminació i infravaloració. Un refugi és una llar pública d’autocura de la muntanya, així com el centre de pedagogia de la convivència a la muntanya. Cuidar és un tot.